Ați avut prima emisiune de televiziune despe modă din România la Tele7ABC în urmă cu mulți ani

Au fost multe premiere. Pe lângă zona de emisiune de radio, am preluat pagina lui Cristian din Curentul (după părerea mea cel mai elegant ziar din România, avea un tipar vintage, fabulos) și el avea o pagină de fashion în ziar, prima pagină din istoria jurnalismului romînesc de fashion. Eu al luat-o și am transformat-o în spreed (era o chestiune gigant, cu foarte multă informație. Erau vremurile când machetele se făceau cu calcul, cu creionul, îți paginai tu tot, nu era ca acum totul pe calculator, se lucra în stilul tradițional profund al termenului de jurnalism). Pe lângă acest spreed de fashion, care după părerea mea, au fost cele mai frumoase pagini de jurnalism făcute vreodată în România, am trecut și eu, ca și el, în experiența de video, dură la momentul respectiv pentru că filmai două zile pentru a realiza o emisiune de jumătate de oră. Tele7ABC avea la acel moment o cotă de piață gigantică, reprezenta 80-90% din piață. Am avut un an de zile emisiunea, se muncea foarte mult. Iar de atunci am fugit de televiziune, sunt deja 25 de ani de atunci. Toate proiectele propuse de atunci le-am refuzat, vin cu drag în calitate de invitat, dar nu-mi mai asum construcția unui astfel de proiect.

 

Sunteți un deschizător de drumuri în multe domenii

Pe lângă pagina din Cotidianul, pe lângă emisiunea de radio, pe lângă emisiunea de televiziune, am fost la Curentul (cel mai modern ziar făcut la noi). Era o perioadă de mare fuziune și de mari eforturi de a scoate România în modernitate și am avut bucuria de a participa alături de cei mai dinamici oameni din zona de jurnalismului de la momentul respectiv. Am învățat jurnalismul de la Cristoiu pe vremea când era un jurnalist genial, nu un personaj ciudat cum e astăzi, și asta m-a ajutat foarte mult. După aceea am trecut în zona de brand și mă așteptam ca și din presă să mă atace puternic pentru că am avut meciuri complexe, inclusiv cu Pro-ul, inclusiv cu Jeanin în momentul în care era cel mai în vârf, și-a lansat parfumul. Eu eram un jurnalist foarte agresiv, în sensul bun al termenului. La conferințele de presă îi lăsam pe toți să pună întrebări, iar la sfărșit aveam și eu câteva întrebări, iar în acel moment începea conferința de presă propriu-zisă. Mă așteptam ca atunci când am trecut în altă zonă și am fondat zona de imagine de la Tina R, care a fost o revoluție după părerea mea, cel mai important brand de fashion din istoria României. Zara. H&M sunt niște glumițe pe lângă ce reprezenta Tina R la momentul respectiv, ba chiar mai mult, ce a reprezentat timp de 9 ani cât am lucrat împreună, până în 2007. Au fost lider absolut, în  fiecare sfârșit de an aveam ședințe în care ne întrebam dacă cumpărăm locul 2 și 3 și de obicei nu cumpăram brandurile respective pentru că ne copiau toți și la nivel de produse și la nivel de locație, în momentul în care noi veneam primii, toată lumea își punea locația în funcție de locația noastră și atunci practic ne cumpăram pe noi doar ca extindere, iar asta puteam face oricând, fără să ne chinuim să-i cumpărăm pe ceilalți. Era o chestie absolut fantastică și mă așteptam să fim atacați, însă dimpotrivă, tot ce vedeți în momemntul acesta în presă noi am facut primii: concursuri, premii, advertoriale, promo-uri, pagini personalizate! Tot! Toate experimentele din zona de publicații noi le-am făcut deja in perioada 1999 – 2007.

Cred că este o satisfacșie imensă să știți că ați fost primul în atâtea domenii și toți ceilalți învață de la dvs.

A fost o plăcere în primul rând! Am fost primii pentru că încercam să fim în avanposturi. Și noi am învățat la rîndul nostru de la maeștrii jurnalismului din Franța, Anglia, S.U.A., doar că am fost primii care ne-am asumat această chestiune acasă și am făcut-o foarte bine, rezultatele erau extraordinare, impactul era năucitor, până la urmă ne-am făcut doar treaba.

V-au trecut prim mână foarte multe vedete. Ne puteți da câteva exemple de personalități din România bine îmbrăcate și care știu ce însemnă stilul vestimentar?

În general am lucrat cu foarte multă lume, însă în general iubesc conlucrarea cu designerii decât cu vedetele. Sunt niște personaje ciudate, din punctul meu de vedere, cumva sunt dependente de reacția publicului, în același timp vor să fie independente, sunt dependente de un sistem media, în același timp vor să aibă propriul lor traseu, e un bipolarism acolo care nu m-a incitat niciodată. Am făcut-o de multe ori, am refăcut garderobe, am făcut campanii de imagine, dar nu era zona în care mă simțeam bine. Bine îmbracate: Andrea Raicu, Andreea Bălan. Sute multe vedete care în acest moment lucrează cu echipe de stilism care dau rezultate foarte bune și au învățat că într-adevăr dacă vrei să ai rezultate este important să vorbești cu niște specialiști. Este o chestiune foarte simplă, dacă omul ăla se preocupa 24/24 de teritoriul respectiv, nu e normal să-l întrebi pe el?  Treaba ta e de a face muzică, management etc – unde acolo trebuie să fi cel mai bun. Un adevărat specialist nu e acolo ca un job, ci e acolo ca un mod de viață. Eu personal analizez în fiecare secundă elemente de cromatică, proporții, stări, absolut tot ce mă înconjoarăm astfel încât sa fac din fiecare secundă o experiență pentru următorul moment.

Ați făcut o pasiune din ceea ce a fost inițial o meserie

A fost încă de la început o pasiune. Am avut norocul de a nu lucra niciodată, în sensul că am lucrat non stop, de la 15 ani lucrez, dar întotdeauna când o faci cu plăcere nu lucrezi. Când lucram la radio, dormeam cam 4 ore/noapte. Acum dorm 6 ore. Toată lumea spune că cel mai interesant este să îți faci hobby-ul job, iar din momentul acela practic nu muncești nicio secundă.

Noi, femeile, ne îmbrăcăm astfel încât să le placă celor care ne privesc. După părerea dvs., la ce se uită un bărbat atunci când privește o femeie, la ce articole, la ce părți din vestimentație?

Îmi e greu să răspund, eu venind din zona profesională. Cel mai important este să înțelegem despre ce vorbim. Și vorbim despre modă. Moda este un limbaj, în capacitatea ta de a le transmite celorlalți cine ești sau ce vrei să fi. Pentru că poți să fi într-o fază de aspirație, sau într-o fază de dezvoltare. Cu cât acest limbaj este mai corect și te reflectă mai bine și mai complex pe tine, cea reală, sunt mai multe șanse a celălalt să te înțeleagă mai bine prin acest limbaj. Contează la ce vrei tu să se uite ceilalți. Dacă tu vrei să fi foarte senzuală, atunci vei transmite un mesaj senzual, dacă mecanismul tău reușește să transmită acest mesaj senzual, înseamnă că ți-ai atuns parametrii doriți. Dacă dimpotrivă, vrei să fi foarte auster și vrei să transmiți că ești un manager se succes, o femeie puternică și independentă, depinde de fiecare pe e poziție se așează și dacă își găsește mecanismul de reflectare prin vestimentație și atunci ți-ai atins ținta și ai înțeles că moda este realmente un instrment extrem de pozitiv, interesant, plăcut, dar care este și extrem de util mai ales că trăim într-o societaea a imaginii în care uneori cele 30 de secunde în care cineva te analizează s-ar putea să te coste luni de zile ca să repari o imagine eronată pe care o transmiți. De aici derivă toate celelalte: facebook, instagram și restul pârghiilor de exprimare a personalității.

Foarte multe telespectatoare ne întreabă cum pot fi în tendințe dacă nu ai suficiente resurse financiare?

Aceasta este o altă impresie greșită despre modă. De exemplu, mulți pun accentul pe snobismul reflectat prin modă, iar asta nu are nicio legătură cu esența modei. Există acum atât de multe magazine vintage, de second hand excelente, de designeri romani la prețuri accesibile. În această situație un singur lucru conetază: informează-te! Povestea cu calitatea este doar la un brand nu se mai aplică de mult timp. Informația este gratuită!

Ce credeți că îi lipsește în prezent industriei modei din România?

Totul pleacă de la educație. Educația presupune o bază pe care toate dezvoltările tale ulterioare ți-o pot permite. Este ca și cum ți-ai fcae o fundație foarte serioasă pe care poți face o casă de parter cu un etaj sau poți face un bloc de 50 de etaje sau un castel. Dar dacă tu nu ai această fundație și ai doar niște piloni pe care încerci să cârpești nu vei obține niciodată rezultate extraordinare.

Interviul intrgral aici: www.novapress.ro

 

 

Nici un comentariu

Adauga comentariu

Adresa de email nu va fi publicata