“Casa Wagner” este aproape sinonim cu “Universul Portelanului” si ne bucuram sa putem afla mai multe despre acest Univers de la creatoarea lui, Irina Wagner, Managing Partner Wagner Arte Frumoase si Povesti

Irina, ce inseamna “Universul de portelan Wagner”?
Este o poveste pe care noi am inceput-o acum 15 ani. Am “reinviat” un mestesug cunoscut in Europa inca din Renastere. Toata echipa a fost de la inceput formata din profesionisti, oameni pasionati de frumos, coordonati de sora mea, Ana Wagner. Domeniul nostru de baza este decorarea de portelan si confectionarea bijuteriilor din portelan.

Cum s-a nascut ideea acestui business?
Atunci cand am inceput noi, prin 2005, piata era total neacoperita, pe segmentul acesta. Si ne-am dat seama de faptul ca oamenii sunt pasionati de arta, iar arta aceasta “functionala”, pe obiect, se vinde mai mult ca un tablou, de exemplu. Si uite asa, am imbinat nevoia existenta pe piata cu talentul unor artisti si am creat o lume frumoasa, care atrage la randul ei, oameni frumosi.

Ati avut, indiscutabil, succes, pentru ca cifra de afaceri v-a crescut de 10 ori in 14 ani.
Asa este. Au fost si urcusuri si coborasuri. Insa am invatat din tot si ne-am readaptat. In ultimii ani, am aplicat cunostinte de marketing si am ajuns sa fim foarte solizi pe piata. Ne-am extins si pe zona de online, care aduce un flux de clienti constant.
Portelanul este asociat cu luxul. Ce tip de cumparatori aveti?
Da, portelanul e o expresie a luxului, cumva. Era cadoul favorit al Caselor Regale, de altfel. Clientii nostri sunt oameni obisnuiti, insa foarte bine educati estetic. Oameni care vor sa se inconjoare si sa isi umple viata cu frumos. Intr-o maniera concreta, asta inseamna sa manance dintr-o vesela deosebita sau sa isi bea cafeaua dintr-o cescuta de portelan pictat. Apoi, sa poarte una dintre bijuteriile din portelan create de noi, care sunt extrem de apreciate de catre toate femeile.

Lucrati si pentru export?
Da, facem si export. Cel mai recent proiect a fost cel facut cu un blogger din Londra, Cosmin Cernica si, datorita acestui proiect, o colectie minunata de butoni din portelan a ajuns in Londra, Dubai si pe pietele din Asia. In acest moment, putem spune ca lumea nu mai prefera brandurile mari, ci le prefera pe cele de nisa, care le ofera certitudinea unui produs autentic si fabricat suta la suta manual. “Arte frumoase si povesti” este sloganul care va defineste. Stiu ca organizati si cursuri. Cine participa la aceste cursuri si cum se desfasoara?
Da, organizam o data pe luna cursuri de pictura pentru adulti. Vin multi oameni, in special cei care doresc sa scape de stress, de griji. Functioneaza ca o terapie: oamenii se intorc prin pictura la copilarie, se conecteaza cu copilul interior si picteaza alaturi de noi. Avem, de asemenea, cursuri de pictura pe ceramica pentru copii. Cei mici sunt foarte atrasi de forme si culori. Mergem chiar si in parcuri si pictam, pentru a aduce acest “mestesug” aproape de cat mai multi oameni.

Pictura este si o modalitate de auto-exprimare. Poti chiar evalua personalitatea cuiva, mai ales a unui copil, observand ceea ce picteaza si felul in care picteaza.

E minunat sa poti face o afacere dintr-un lucru atat de frumos. Si totusi tu exact asta ai reusit, ai creat un business despre frumos, care este un mare succes. Ce sfaturi le-ai da tinerilor care sunt la inceput de drum si vor sa intre in lumea afacerilor?
Zona de business este una extrem de agresiva. Trebuie sa fii inzestrat natural cu anumite calitati, cum ar fi perseverenta. As recomanda insa tuturor sa faca o afacere exact in domeniul la care se pricep cel mai bine, in care simt ca pot excela. Si sa nu uite ca business-ul inseamna “oameni”, ca ei sunt cea mai importanta resursa.

Ce produse au cel mai mae succes?
As spune ca bijuteriile, deja ele au devansat celelalte produse. Bijuteriile sunt “la vedere”, iar Romania este tara lucrurilor “la vedere”, deci asta se vinde cel mai bine.

Ai declarat, intr-o emisiune, faptul ca romanii au ramas la mentalitatea de a tine cescutele “in vitrina”, ca au “o teama de a folosi frumosul” si asa este. Nu crezi ca ar trebui sa ne bucuram mai mult de ceea ce avem, in loc de a pune deoparte lucrurile frumoase si de valoare, pentru un viitor incert?
Da, avem o “frica” de a folosi frumosul si cred ca este o mentalitate “mostenita”. Sa nu uitam ca nu stim cat de lunga sau cat de scurta va fi viata noastra si ar trebui sa ne bucuram cat mai mult, sa ne inconjuram de lucruri frumoase.
Ceea ce avem, cu adevarat, este ziua de “azi”. Si de aceea, trebuie sa ne-o facem cat mai frumoasa, sa ne inconjuram de lucruri care ne plac. Cu siguranta, nu neaparat lucrurile cele mai scumpe te vor face cel mai fericit, dar frumosul va reusi asta intotdeauna. Irina, care a fost momentul in care te-ai simtit cea mai mandra de ceea ce ai realizat?
Au fost multe. Imi amintesc de primul nostru eveniment, in 2008, cand pur si simplu au curs valuri de oameni. Apoi, un alt eveniment foarte frumos l-am organizat in Italia si au venit, din nou, oameni foarte multi, italieni, presa italiana, ceea ce a confirmat faptul ca povestea romaneasca poate functiona oriunde si ca frumosul va atrage mereu.

Asa cum ai spus, ai avut perioade foarte bune, dar si caderi. Eu cred ca in orice problema sau “rau” aparent, este ascunsa o binecuvantare. Tu ce crezi?
Da, asa este. Orice esec este o lectie, te ridici si pleci cu ceva in plus. Dupa o pierdere, noi mereu am gandit noi produse, noi servicii, ne-am reinventat.

La final, spune-ne, te rog, ce te defineste pe tine, ca om si ce iti doresti, pe viitor.
Cred ca ceea ce conteaza cel mai mult in viata sunt bunatatea si capacitatea de a iubi. Totul se traduce in “iubirea” cu care faci ceea ce faci.
Legat de viitor, nu imi fac planuri foarte indepartate. Stii cum se spune, “cand iti faci planuri, Dumnezeu rade de tine”. Imi doresc sa imi cresc fetita frumos, sa imi dezvolt afacerea dar, in primul rand, sa am grija de mine pentru ca intotdeauna noi trebuie sa fim pe primul plan, intre preocuparile noastre. Asta daca vrem o viata frumoasa!

Nici un comentariu

Adauga comentariu

Adresa de email nu va fi publicata